«سالاد استارتاپی» به استارتاپی‌ها رسید

کتاب «سالاد استارتاپی» در قامت آغازگر و هدایت‌کننده خوبی برای کسانی است که می‌خواهند در مسیر کسب و کارهای استارتاپی گام بگذارند، ایفای نقش می‌کند و رهنمودهای لازم را به آنان ارائه می‌کند.

 
به گزارش ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری، یک روز دلپذیر تعطیل تابستانی، ناهار را همراه خانواده یا دوستان هستید. تصور غذای مفصلی که تا دقایقی دیگر مقابل شماست، بی‌تاب‌تان می‌کند و فعل و انفعالات بدن‌تان را چند برابر، اما قطعا برای رسیدن به وعده اصلی نیاز به آمادگی‌هایی دارید. برای این آمادگی و پر کردن فاصله تا زمان سرو غذای اصلی خوردن یک پیش غذا، مثل سالاد، انتخاب خوبی خواهد بود. 
تفاوتی ندارد که چه کاری پیش رو داشته باشید، انجام هر کاری از خوردن یک وعده غذا تا راه‌اندازی یک کسب و کار، مقدمه و طلیعه‌ای می‌طبد. اما پیش‌نیاز یا مقدمه راه اندازی یک کسب و کار استارتاپی چه چیزهایی می‌تواند باشد؟
کتاب «سالاد استارتاپی» همان‌گونه که نگارنده در آغاز گفته، به این دلیل سالاد نامیده شده است که نخست نقش یک استارتر یا آغازگر را دارد و دوما از مواد اولیه مختلط و با کیفیتی در تهیه آن استفاده شده است. این کتاب برای کسانی که آغاز راه برای استارتاپ‌داری هستند محتوای غنی، مفید و جامع و برآمده از تجربه‌ای را گردهم آورده و حتما خواهد توانست آنها را در ارزیابی ایده، انتخاب تیم، جذب سرمایه، امور فنی و بازاریابی و… کمک کند و نقشه راه باشد.
 
نویسنده در مقدمه خود از آسان نبودن راه کسب و کارهای استارتاپی گفته و بیان کرده است: « راه اندازی استارتاپ ها علیرغم شکل و نام زیبایی که دارد به راحتی سرویس هایشان نیست و اگر این فرایند با دقت و مطالعه انجام نشود به احتمال خیلی زیادی (بالای ۹۰ درصد) با شکست مواجه خواهید شد و در بهترین حالت تنها زمان ارزشمندتان را از دست می دهید و در بدترین حالت ممکن است با بدهی های مالی همراه شوید. اما چه کنیم و از کجا آغاز کنیم؟ توصیه ما خوردن این سالاد استارتاپی است به عنوان پیش غذا و برای نوش جان کردن یک غذای عالی و خوشمزه.»
کتاب «سالاد استارتاپی» به قلم مهدی زیودار توسط فضای کار اشتراکی کارمانا منتشر شده است و کسانی را که می‌خواهند در مسیر کسب‌وکارهای استارتاپی، گام بگذارند راهنمایی‌ می‌کند. نویسنده در هر دو جایگاه سرمایه‌گذار خطرپذیر و همچنین فعال استارتاپ حضور داشته است و تجربه‌های خود را با گردآوری و تالیف مطالبی هدفمند، با دیگر علاقمندان و فعالان حوزه استارتاپ‌ها به اشتراک می‌گذارد.
 
کارمانا در قالب طرح «اکوسیستم برای اکوسیستم با مشارکت نهادهای فعال اکوسیستم استارتاپی با شناخت خود از نیاز اکوسیستم استارتاپی این طرح را برای هدایت منسجم و منظم به فعالان اکوسیستم استارتاپی در قالب این کتاب ارائه می‌کند.