استمرار فعالیت بخش دانش آموزی جشنواره ایران ساخت تا پایان سال تحصیلی

منصور مجاوری دبیر بخش دانش‌آموزی دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری "ایران‌ساخت"

استمرار فعالیت بخش دانش آموزی جشنواره ایران ساخت تا پایان سال تحصیلی



دبیر بخش دانش‌آموزی دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری "ایران‌ساخت" از ادامه فعالیت این بخش تا پایان سال تحصیلی پس از اتمام جشنواره ایران ساخت خبر داد.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، منصور مجاوری دبیر بخش دانش‌آموزی دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری "ایران‌ساخت" اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی پس از برگزاری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت بخش دانش آموزی به فعالیت خود ادامه می دهد. بنابراین با این اقدام بحث ایران ساخت و حمایت از تولید داخلی بین دانش آموزان نهادینه می شود. البته این اقدام گامی برای توسعه مهارت ورزی میان دانش آموزان نیز محسوب می شود.
وی ادامه داد: با برگزاری جشنواره ملی ایران ساخت در حوزه دانش آموزی علاوه بر ساماندهی تولیدات در این حوزه، به کتابچه "ساماندهی و برنامه ریزی" که توسط شوراهای دانش آموزی طراحی شده انجمن حمایت از کالای ایران ساخت و نوشت افزار ایرانی" تحت عنوان "کالای ایران ساخت" اضافه شد. بنابراین دانش آموزان در طول سال تحصیلی با این موضوع تولیدات ایرانی و فعالیت صنایع داخلی آشنا می شوند.

مجاوری همچنین ابراز کرد: هم گام با این اقدامات کانون های استانی نیز در مسیر توانمندسازی دانش آموزان قرار گرفته اند تا اطلاعات دانش اموزان مقاطع مختلف را نسبت به ساخت و حمایت از خرید کالای ایرانی افزایش دهند چرا که در آینده همین افراد در بخش های مختلف صنعت مشغول فعالیت می شوند. البته در کنار این موضوعات دانش آموزان با برگزاری نمایشگاه و فعالیت های هنری همچون تئاتر در مسیر فرهنگسازی حمایت از کالای ایرانی قرار می گیرند. پس از اتمام جشنواره ایران ساخت بخش دانش آموزی به فعالیت خود تا پایان سال تحصیلی ادامه می دهد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت»با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.


کلمات کلیدی
//isti.ir/ZERi