در ضیافت شرکتهای حوزه سلامت با جایزه مصطفی(ص) صورت میگیرد؛

معرفی عالیترين نشان علم و فناوری جهان اسلام

اهدای این جایزه به ابتکار ایران برای نخستین بار به ۴ دانشمند جهان اسلام

در نخستین ضیافت جایزه مصطفی(ص) مدیران و نمایندگان شرکتهای حوزه سلامت با مديران و برگزار كنندگان جايزه علمي و فناوري جهان اسلام و فعاليت هاي صندوق سرمايه گذاري و موقوفات جايزه مصطفي(ص) آشنا خواهند شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این ضيافت بزرگ که مدیران و نمایندگان شرکتهای حوزه سلامت كه شامل شركت هاي دارويي، غذايي و ... ميشوند، دست اندرکاران و مسئولان برگزاری جایزه مصطفی(ص) حضور خواهند داشت، معرفی این جایزه به عنوان نشان عالی علم و فناوری که به ابتکار ایران برای نخستین بار به ۴ دانشمند جهان اسلام در حوزههای علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم و فناوری زیستی و پزشکی و طرحی برتر در دیگر رشتهها اهدا میشود، مورد نظر قرار دارد.
همچنين طبق برنامه ريزي مقرر، در اين ضيافت، شركت هاي حوزه سلامت با امور مشاركت صندوق سرمايه گذاري و موقوفات جايزه مصطفي(ص) آشنا و براي همكاري و تعامل در برگزاري جايزه مصطفي(ص) آمادگي خود را اعلام خواهند كرد.
جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان برتر جهان اسلام در حوزه های علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم و فناوری زیستی و پزشکی و طرح برتر در دیگر رشته ها اعطا میشود.
براساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، دکتر سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاستگذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاستگذاری این جایزه است.
از اعضای بینالمللی شورای سیاستگذاری میتوان به بانک توسعه اسلامی،آکادمی علوم جهان اسلام، دانشگاه کراچی و دانشگاه مالایا اشاره کرد و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرای علوم و تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امورخارجه، روسای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، جامعه المصطفی العالمیه نهادهای عالیرتبه و موسسات علمی ایرانی عضو شورا هستند.
این رویداد علمی، که با استقبال دانشگاه ها، موسسات و مراکز علمی و فناوری مواجه شده است، 4 دي ماه طی مراسمی در تهران برگزیدگان خود را خواهد شناخت و تا 8 دی ماه با برگزاری برنامه های مختلف، ادامه خواهد داشت.
شایان ذکر است این همایش روز دوشنبه ۱۶ آذرماه در سالن دریای نور هتل استقلال برگزار میشود.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZL19