بر اساس سیاست‌های تشویقی هند به استارتاپ‌ها؛

پایان‌نامه‌ دانشجويان دکتری خلاق هندی به کسب و کار‌ استارتاپی تبدیل می‌شود

بر اساس سیاست‌های تشویقی هند به استارتاپ‌ها؛


بر اساس سیاست‌های تشویقی هند به استارتاپ‌ها؛

پایان‌نامه‌ دانشجويان دکتری خلاق هندی به کسب و کار‌ استارتاپی تبدیل می‌شود

موسسه فناوری دهلی هند با هدف کمک به راه‌اندازي استارتاپ‌ها و کسب و کارهای دانش بنیان، برنامه‌اي طراحي کرده كه در آن به دانشجویان دکتری اجازه مي‌دهد پایان نامه دکتری خود را در قالب تاسيس يك شركت استارتاپی انجام دهند.

به گزارش ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موسسه فناوری دهلی نو براي دانشجویان دكتري علاقه‌مند به ايجاد كسب و كار (درصورت داشتن طرح تاييد شده)، امكان استقرار و استفاده از سرمایه گذاری خطرپذیر در يك مركز رشد مجزا در موسسه را ارائه مي‌كند. قطعا این مدل طراحي شده موتور محركي برای اکوسیستم کسب و کار دانش بنیان در هند خواهد بود و به محققین اجازه می‌دهد تا با استفاده از سرمایه گذاری خطرپذیر كسب و كار خود را شكل دهند.

همچنين در اين برنامه براي دانشجويان دكتري كه يك کسب و کار دانش بنیان راه‌انداري کرده اند، حقوق ماهيانه ای با هدف كمك به راه اندازی کسب و کار در نظر گرفته شده است؛ به علاوه به این افراد «سرمایه اولیه»، «خدمات مربیگری رایگان»، «محل اقامت» و «دسترسی به آزمایشگاه‌های موسسه فناوري دهلي» نيز ارائه مي شود.

در گزارش ستاد توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان آمده است که به گفته دكتر رامگوپال مدیر موسسه فناوری دهلی هند، «این طرح یک پلتفرم و زيرساخت مناسب برای ورود و کنترل تکنولوژی‌هاي جديد مانند بلاك‌چين و هوش مصنوعی به وسیله شرکت‌های نوپا خواهد بود و هدف اصلي این است که پایان نامه‌های دکتری دانشجويان خلاق موسسه به کسب و کار‌ دانش بنیان تبدیل شود.»

به اعتقاد رئيس موسسه، «در حال حاضر حدود 25 هزار محقق در حال انجام پایان نامه دکتری خود در دانشگاه‌هاي صنعتي و با بودجه دولت هند هستند كه بخشی از آنها تحصیل خود را در موسسه فناوري دهلي ادامه می دهند. این موسسه به آنها اجازه می‌دهد از امكان سرمایه گذاری خطرپذیر شخصی خود در مرکز رشد ايجاد شده در موسسه بهره‌مند شوند.»

به استناد گزارش ستاد توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان، بر اساس این طرح، به این دانشجویان دستمزدی معادل با حقوق معمول در صنعت هند به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود تا بتوانند در راه اندازی کسب و کار دانش بنیان خود موفق باشند. همچنین موسسه به آنها کمک مي‌كند با منابع مالی سرمایه گذاری‌های خطر پذیر موجود ارتباط برقرار كنند تا درصورت نياز به توسعه فعاليت شركت و بازار خود، منابع مالي بيشتري را از این طریق تامین کنند.

در حال حاضر علاوه بر مركز رشد موسسه، دو مرکز رشد ديگر نیز توسط موسسه فناوري دهلي هند در مناطق سونپات و هاريانا با هدف ارائه خدمات مالي و مشاوره‌اي به حدود سالیانه 50 شرکت نوپا درحال تاسيس است.



کلمات کلیدی
//isti.ir/ZVKg