ده ويژگي يک کارآفرين موفق

اینها را به خاطر بسپارید

ده ويژگي يک کارآفرين موفق

 «اي. جيمز رآن»، معروف به جيم رآن کارآفرين، نويسنده و سخنران انگيزشي امريکايي که با کارهايش توانست زندگي خيليها از جمله آنتوني رابينز، مارک ويکتور هنسن، برايان تريسي و جک کنفيلد را عوض کند، به فيلسوف دنياي تجارت مشهور است. او يکي از کساني است که اعتقاد داشت افرادي در دنياي تجارت به موفقيت ميرسند که کارهايي را انجام ميدهند که افراد ناموفق نميخواهند انجام دهند؛ اما اين آدمها چه ويژگيهايي دارند و چطور ويژگيهاي فرديشان آنها را در مسير رشد قرار ميدهد؟

نظم و انضباط

کارآفرينهاي موفق به اين مسئله که کسب وکارشان را جوري هدايت کنند که به موفقترين شکل ممکن جلو برود، متعهد هستند و در اين مسير حاضرند از هر مانع يا هر عامل ديگري که ذهنشان را از تجارت منحرف ميکنند، بگذرند. آنها يکسري استراتژيهاي کليدي دارند و تاکتيکهايي را براي عملي کردن اين استراتژي مشخص ميکنند. کارآفرينان موفق به اندازهاي در کارشان نظم و انضباط دارند که هر روز براي دستيابي به اهداف خود اقداماتي را انجام ميدهند و در پايان روز ميدانند تا چه اندازه براي رسيدن به اين اهداف جلو رفته اند.

اعتمادبه نفس

کارآفرينهاي موفق مدام از خودشان يا ديگران نميپرسند که آيا ميتوانند موفق شوند يا آيا واجد ويژگيهاي لازم براي موفقيت هستند يا نه. آنها عميقا معتقدند کسب وکاري که راه انداخته اند موفق ميشود و اين اعتمادبه نفس را در تکتک گامهايي که برميدارند و کارهايي که براي پيشبرد اهداف خود انجام ميدهند، نشان ميدهند.

ذهن باز

کارآفرينان موفق ميدانند که هر اتفاق تازه يا هر شرايطي که در دنياي کسب وکار وجود دارد، يکجور فرصت تجاري است که ميتوانند از آن به بهترين شکل استفاده کنند. آنها مدام به ايدههايي در مورد گردش کار و شيوههاي افزايش بهرهوري، بهکارگيري مهارتهاي افراد يا ايجاد يک کسب وکار جديد فکر ميکنند. آنها اين توانايي را دارند که به همه چيزهايي که در اطرافشان وجود دارد توجه کنند، روي اهدافشان تمرکز کنند و ببينند که کداميک از اين شرايط ميتواند آنها را به هدفشان نزديکتر کند.

آغازگري

کارآفرينان موفق ميدانند که اگر قرار است کاري انجام شود، بايد خودشان آن را شروع کنند. آنها پارامترهاي مختلفي را براي شروع به کار تعيين ميکنند و مطمئن ميشوند پروژه هايشان در همين مسير جلو ميروند. آنها شخصيتهايي فعال هستند و منتظر نميشوند کسي برايشان مجوز صادر کند.

رقابتگري

خيلي از شرکتهايي که امروز مشغول به کار هستند، به اين علت به وجود آمدهاند که يک کارآفرين موفق ميدانسته ميتواند اين کار را بهتر از ديگران انجام دهد. کارآفرينهاي موفق ميدانند که بايد در کسبوکاري که ايجاد کرده اند، برنده باشند. يک کارآفرين موفقيت شرکت خود را در موفقيت خود برجسته ميکند.

خلاقيت

يکي از جنبه هاي خلاقيت اين است که فرد خلاق قادر به ايجاد ارتباط بين رخدادها يا شرايط ظاهرا غيرمرتبط باشد. کارآفرينان موفق اغلب راه حلهايي را پيشنهاد ميکنند که ترکيبي از  اجزاي مختلف است.

عزم و اراده

کارآفرينان موفق به خاطر شکستهايشان متوقف نميشوند. آنها به شکست به عنوان فرصتي براي موفقيت نگاه ميکنند و مصمم هستند تمام تلاش خود را براي رسيدن به موفقيت انجام دهند، بنابراين سعي ميکنند بعد از هر شکستي دوباره تلاش کنند. کارآفرينان موفق اعتقاد ندارند کاري وجود دارد که ممکن است امکان انجامش نباشد.

مهارتهاي ارتباطي قوي

کارآفرينان موفق داراي مهارتهاي ارتباطي قوي براي فروش محصول و ايجاد انگيزه در کارکنان است. موفقترين کارآفرينها ميدانند که چگونه بايد به کارکنان خود انگيزه بدهند تا کسبوکارشان به طور کلي رشد کند. آنها در تشريح مزاياي هر شرايطي که به وجود ميآيد، خبره هستند و ديگران را براي موفقيت در اين مسير هدايت ميکنند.

اخلاق کاري قوي

کارآفرين موفق معمولا اولين کسي است که به دفتر کار ميرسد و آخرين کسي است که خارج ميشود. اين افراد حتي گاهي روزهاي تعطيل هم به محل کار سر ميزنند تا بدانند که اوضاع آنطور که قرار است پيش ميرود. ذهن آنها به طور دائم روي کارشان متمرکز است؛ چه در محل کار باشند و چه نباشند.

شور و اشتياق

شور و شوق مهمترين ويژگي يک کارآفرين موفق است. کارآفرينهاي موفق واقعا کار خود را دوست دارند. آنها دوست دارند ساعتهاي اضافي براي موفقيت در کسب وکارشان کار کنند، زيرا شادي که موفقيت در تجارت به آنها ميدهد، فراتر از پول و سود مادي است. همچنين کارآفرينهاي موفق هميشه از خواندن و تحقيق در مورد راههاي کسب وکار لذت ميبرند.

منبع: مجله دانش بنیان

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZBGf