در ادامه برگزاری نخستین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی وپزشکی بازساختی؛

مرحله دوم نخستین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی برگزار شد

مرحله دوم نخستین المپیاد علمی دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی وپزشکی بازساختی کشوربا حضور 398 داوطلب، در تهران و برخی از استان‌های کشور برگزار شد..

مرحله دوم نخستین المپیاد علمی دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی وپزشکی بازساختی کشوربا حضور 398 داوطلب، در تهران و برخی از استان‌های کشور برگزار شد.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، المپیاد علمی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و همکاری وزارت آموزش‌وپرورش، به‌صورت آزمایشی برگزار شد.


امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در این بازید با اشاره به برگزاری نخستین دوره از برگزاری این المپیاد گفت:  برگزاری نخستین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی سال گذشته به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری و با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی شد و در اسفندماه سال 94 مرحله اول این المپیاد برگزار شد.


وی بیان کرد: در مرحله اول سه هزار و 700 دانش آموز در این المپیاد شرکت کردند و از بین داوطلبان در این المپیاد 398 نفر برگزیده شدند و به مرحله دوم برگزاری این المپیاد راه یافتند.

حمیدیه اظهارکرد: امروز صبح داوطلبان راه یافته به مرحله دوم این المپیاد، در مدارس تهران و برخی از استان هااز جمله سمنان، مازندران، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی و اصفهان و ... با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: منابع آزمون داوطلبان دراین مرحله نیزمشابه مرحله اول المپیاد شامل دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و سلول های بنیادی در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با بیان اینکه این المپیاد یک المپیاد میان رشته ایی است عنوان کرد: در این المپیاد به غیر از دانش آموزان علوم تجربی رشته‌های دیگر همچون ریاضی فیزیک نیز به منظور برداشته شدن مرز میان علوم شرکت دارند و هدف اصلی از این اقدام به کارگیری و استفاده از مهارت  دانش آموزانی است که از قدرت‌های چندگانه در به کار گیری علوم مختلف مهارت دارند.


حمیدیه فناوری در کشور را متمرکز بر دید یک جانبه در میان دانش‌پژوهان و دانش آموزان در کشور خواند و گفت: متأسفانه در کشور عواملی سبب تقویت دید یک جانبه و تک بعدی در میان دانش آموزان در پایه می‌شود که این امر کاملاً با دید فناوری مغایرت دارد و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی سعی داشته با برگزاری  المپیاد دانش آموزی میان رشته ای با عنوان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مرز بین علوم را برداشته و از پتانسیل‌های موجود در تمام رشته‌های بهره گیرد و ترویج و فرهنگسازی حوزه سلول‌های بنیادی در کشور از سنین پایین صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این اقدام، پیشرفت علمی در این راه را نیازمند کمک‌های بیشتر دانست و گفت: نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا به منظور پیشرفت علم دولت‌ها تنها اهرم اصلی در توسعه پژوهش و فناوری نیستند بلکه با جذب کمک‌های مردمی، ارگان‌ها و وزارت خانه ها و خیرین میباید به سوی ساخت پژوهشکده‌های بیشتر اقدام کنیم.


کلمات کلیدی
//isti.ir/ZbQa