حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد؛

حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری از بازی‌های رایانه‌ای با مفاهیم دینی

گروه فضای مجازی: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سه پروژه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای حمایت خواهد کرد که بازی دینی و قرآنی یکی از این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اشاره به حمایت‌های ویژه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از صنعت بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری در راستای حمایت از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از اعتبار هشت میلیارد تومان، شش و نیم میلیارد تومان وام و مابقی آن «گرنت» است. همچنین این اعتبارصرف سه پروژه بزرگ بازی‌سازی برای شرکت‌های معتبر خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: اعتباراتی که از سوی معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری به صنعت بازی‌های رایانه‌ای اختصاص یافته است شامل چند بخش بوده که می‌توان به توزیع بازی‌های رایانه‌ای، آزمایشگاه بازی‌های موبایلی، ابربازی و آموزش مجازی برای تولید محتوا اشاره کرد.

وی بیان کرد: قراردادهای‌مان با بخش آی تی معاونت علم‌وفناوری ریاست جمهوری منعقد شده است و در آینده‌ای نزدیک به صنعت بازی‌های رایانه‌ای برای تولید سه پروژه بزرگ بازی‌سازی تزریق خواهد شد.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: یکی از سه پروژه بزرگی که قرار است از سوی معاونت علم‌وفناوری ریاست‌جمهوری مورد حمایت قرار بگیرد بازی مبتنی بر مفاهیم دینی است. همچنین این بازی یکی از همان بازی‌نامه‌هایی است که در اتاق فکر بنیاد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: سال گذشته اتاق فکر در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تشکیل و پنج بازینامه تولید شد که می‌توان به مفاهیمی همچون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، عاشورا، محیط زیست، قصص قرآنی اشاره کرد.

 

منبع: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZBw9