هنرمندان به رونق درآمدهای غیرنفتی کمک کردند

«حمایت از کالای ایرانی»

هنرمندان به رونق درآمدهای غیرنفتی کمک کردند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سال 97 با تمام فراز و نشیب ها، تلخی ها و شیرین ها به پایان رسید. اما نکته مهم نامگذاری آن با عنوانی پر معنا بود؛ «حمایت از کالای ایرانی». نامی که همگان را برای پیشرفت و آبادانی ایران هم قدم کرد. زیرا حمایت از کالای ایرانی راه چاره ای برای عبور از مشکلات اقتصادی و معشیت مردم است. حال پس از یک سال و تلاش همگان برای حمایت از کالای داخلی امسال «رونق تولید» نامگذاری شد تا این مسیر ادامه دار باشد. مسیری که تضمینی برای آیندگان این سرزمین است.
سال گذشته ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای تحقق اهداف این مسیر اقداماتی را انجام داد که می توان به برگزاری دومین دوره جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» اشاره کرد. جشنواره ای که هنرمندان را به میدان فراخواند تا با ابزار هنر تولید محتوا برای حمایت از کالای ایرانی رونق گیرد.

البته هنرمندان نیز پاسخ این دعوت را دادند و در بخش های مختلف جشنواره همچون هنرهای تجسمی، ادبیات و رسانه های دیداری و شنیداری آثاری را در زمینه حمایت از کالای ایرانی خلق کردند تا این آثار زمینه تشویق و مصرف کالای داخلی را فراهم کند.

میثم گل بابایی برگزیده (نفر اول) بخش هنرهای تجسمی (رشته پوستر) در دومین دوره جشنواره «ایران ساخت» معتقد است: ابزار هنر فرهنگسازی و ارتقای فرهنگ استفاده از کالای داخلی را فراهم می کند. البته هنرمندان با هنر خود می تواند جلوه های بصری بسته بندی کالاها را افزایش دهند و از این طریق نیز مصرف کننده را خرید کالای ایرانی تشویق کنند که خوشبختانه برگزاری جشنواره ای همچون ایران ساخت این هدف را تحقق بخشید.
این هنرمند همچنین ادامه داد:  ایران ساخت مستقیم در دل موضوع حمایت از کالای ایرانی قرار گرفته است اما برای این رویداد نیاز به اطلاع رسانی پررنگ تری است تا تمام هنرمندان از آن اطلاع یابند و به میدان عمل وارد شوند. البته ایران ساخت رویدادی نوپا است و برای حضور تمامی هنرمندان و استفاده از ایده های آنها فرصت وجود دارد.

وی که یک مجموعه پوستر را در زمینه حمایت از کالای ایرانی خلق کرده است درباره این آثار گفت: نفوذ کالای خارجی در بازار ایران به شدتی است که در آینده نزدیک این کالاها جای برندهای معروف داخلی را خواهند گرفت و تولید داخلی را تضعیف می کنند.  بنابراین در این مجموعه آثار به برخی محصولات ایرانی همچون زغفران پرداخته شده است و خطر عدم حمایت از این محصولات به تصویر کشیده شده است.

گل بابایی در بخش بعدی سخنان خود به شرکت های دانش بنیان و رونق اقتصاد با فعالیت آنها اشاره و ابراز کرد: فعالیت این شرکت ها نفوذ ایده های خلاق و نوآور به جامعه را با خود به همراه دارد. زمانی که تولید محصولات با نوآوری و خلاقیت عجین شود نتایج اقتصادی روشنی را برای جامعه می توان متصور شد بنابراین حمایت از  فعالیت این شرکت های فناور گام های مستحکمی برای توسعه اقتصاد کشور است و هر فردی برای حمایت از آنها به هر شیوه ممکن باید اقدام کند. زیرا این اقدام همان مصداق شعار سال گذشته است.

وی همچنین درباره شعار سال جاری یعنی «رونق تولید» نیز عنوان کرد: تولید شاکله اصلی اقتصاد است. اگر هنرمندان به سهم خود به مسئله تولید توجه کنند و تولید کننده نیز در مسیر ارتقای کیفیت محصولات خود گام بردارد به شعار «رونق تولید» جامه عمل پوشانده می شود.


کلمات کلیدی
//isti.ir/Zr31