از سوی ستاد توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان دریایی معاونت علمی؛

بررسی شیوه نامه اجرایی دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت

در نشست دبیرخانه جشنواره دانش آموزی دریا، نمایندگان سازمان های مرتبط با حوزه دریا با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی درباره شیوه‌نامه اجرایی برگزاری این جشنواره به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین  نشست دبیرخانه جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایندگان سازمان‌های مرتبط با موضوع جشنواره با هدف بررسی جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت  برگزار شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در این نشست گفت: برای تهیه مجموعه ای جذاب در راستای برگزاری دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت لازم است از پتانسیل‌های تمام سازمان‌های مرتبط همانند قبل استفاده شود. به همین منظور ستاد برنامه دارد دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت را با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و برخی ارگانها در آبان ماه سال 95 برگزار کند که جشنواره دانش آموزی یکی از بخش های این جشنواره ملی خواهد بود.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات مختلف از جمله فرهنگسازی و ترویج و تثبیت اقتصاد دانش بنیان در میان افراد جامعه و ارتباط با سازمانهای گوناگون از جمله آموزش و پرورش باید بتوانیم دامنه ارتباطی با مخاطبان جشنواره را گسترده تر کنیم.

سیف افزود: این جشنواره با مشارکت فعال تر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نسبت به سال قبل برگزار خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت از برپایی یک نمایشگاه، همزمان با برگزاری جشنواره دانش آموزی دریا خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری جشنواره اقدام به برپایی نمایشگاه برای سازمان ها و ارگان های دریایی کرده ایم تا بستری مناسب به منظور ارائه دستاوردهای دریایی فراهم شود و شرکت های دانش بنیان بتوانند محصولات خود ر در نمایشگاه عرضه کنند. و بر همین اساس به تولیدات و پروژه های موفق جوایزی اهداء خواهد شد.

سیف با اشاره به نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این جشنواره خاطر نشان کرد:  معاونت علمی در نظر دارد  با بررسی ایده ها و طرح های برتر تسهیلاتی در اختیار سازمان و شرکت های دانش بنیان دریایی قرار دهد.

براساس این گزارش، جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت شامل بخش فن بازار ( طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور)، بخش دانش آموزی (جشنواره دانش آموزی دریا)، بخش دانشجویی (جشنواره فیلم کوتاه 90 ثانیه ای، مسابقات شناورهای هوشمند) است.


کلمات کلیدی
//isti.ir/ZYDa