طی مراسمی در برگزاری نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی انجام می‌شود؛

تقدیر از 41 برگزیده در نخستین المپیاد ملی دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

پیمان کیهان ور دبیر کمیته اجرایی و علمی و مسئول المپیادهای ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری درباره برگزاری این رویداد گفت: با برگزاری آزمون نخستین المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، پس از بررسی‌های لازم، از 41 دانش آموز برگزیده در مراسم برگزاری نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی تقدیر خواهد شد..

در نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی از 41  دانش آموز برگزیده مرحله نخست المپیاد دانش آموزی تقدیر خواهد شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیمان کیهان ور دبیر کمیته اجرایی و علمی و مسئول المپیادهای ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری درباره برگزاری این رویداد گفت: با برگزاری آزمون نخستین المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، پس از بررسی‌های لازم، از 41 دانش آموز برگزیده در مراسم  برگزاری نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی تقدیر خواهد شد.


کیهان ور گفت: مرحله اول المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با 3798 نفر داوطلب کار خود را آغاز کرد و از این میان 398 نفر پذیرفته در نهایت 41 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.


وی با بیان اینکه هیچ‌گونه محدودیت بین رشته ای در میان شرکت کنندگان وجود ندارد بیان کرد: المپیاد دانش آموزی بدون هیچ گونه محدودیت رشته ای در میان دانش آموزان سراسر کشور برگزار شد.


کیهان ور همچنین یادآور شد: این آزمون فاقد محدودیت معدل بود و هر دو رشته علوم تجربی و ریاضی و فیزیک امکان شرکت در این آزمون را داشتند.


کیهان ور با بیان این که در نظر داریم این المپیاد را در سطح بین‌المللی به انجام برسانیم اظهار کرد: پذیرفته شدگان با ورود به یک مرحله جدید آموزشی و تشکیل تیم کشوری در مرحله گسترده‌تری به فعالیت خواهند پرداخت.


وی اهنمام ستاد نسبت به توجیه شورای عالی انقلاب فرهنگی،  به منظور افزودن این  المپیاد دانش آموزی به جمع المپیادهای رسمی کشور را یکی از رویکردهای اساسی خواند و گفت: با برگزاری المپیاد دانش‌آموزی در سطح کشوری و تربیت آموزشی دانش آموزان می‌توانیم نام ایران را به عنوان بنیان گذار راه اندازی این المپیاد در سطح بین المللی مطرح کنیم.


کیهان ور گفت: طی مراسمی در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی از  برگزیدگان برتر تقدیر خواهد شد.


مشارکت دانشنامه علم و فناوری جوانان ویکی وال

 کیهان ور با اشاره به راه اندازی دانشنامه ویکی وال در میان جامعه دانش آموزی افزود: یکی از کارهای خوب که مانند یک جامعه مجازی عمل می کند، وبسایت ویکی وال است و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی فعالیت می کند، فقط با این تفاوت که جامعه ما را دانش آموزان تشکیل می‌دهند.

وی همچنین بیان کرد: کاربران در این جامعه مجازی می‌توانند محتواهای خود شامل فیلم و عکس و متن و صدا را با دیگران به اشتراک بگذارند. دانشنامه نوجوانان علم و فناوری ایران زمین wikiwall.ir به کمک و مشارکت جشنواره «دانش آموز و سلول های بنیادی ویکی وال» آمده و همزمان با نخستین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی در این حوزه آماده ارائه خدمت شده است.


کلمات کلیدی
//isti.ir/ZEXa