رویدادی فناورانه؛ كسب‌وكارهاي دانش‌بنیان حوزه راهداري توسعه می‌یابد

صنعت راهداری یکی از حوزه‌هایی است که برای استفاده از خدمات دانش‌بنیانی پیش‌قدم شده است. صنعتی که قرار است با کمک طرح‌هاي دانش‌بنيانی و كسب‌وكارهاي نوين و خلاق متحول شود. این اتفاق با برگزاری «نخستين رويداد نوآوري حوزه راهداري» سرعت می‌گیرد.

رویدادی فناورانه که با مشارکت و همکاری ستاد توسعه فناوري‌هاي فضايي و حمل‌ونقل پيشرفته معاونت علمي و فناوري، سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاونت پژوهشي دانشگاه تهران، پرديس دانشكده‌هاي فني دانشگاه تهران و شبكه شتابدهنده‌هاي تخصصي حوزه حمل‌ونقل پيشرفته و هوشمند مستقر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

اين رويداد نوآورانه با هدف توسعه زیست‌بوم كارآفريني فناورانه به‌ويژه توسعه كسب‌وکارهاي نوپاي فناور مورد نیاز سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي برگزار می‌شود. همچنین طراحي، توسعه و تجاري‌سازي محصولات جديد فناورانه برای حل چالش‌ها و مشکلات این حوزه هم دیگر هدفی است که برای این رویداد تعریف شده است.

در این رویداد، طرح‌هاي برگزيده همه اساتيد، فناوران، محققان، صنعتگران و دانشجويان فعال اين حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند تا با این کار گامی برای حل مسائل و مشكلات حوزه راهداري، با تكيه بر توان ملي و متخصصان و نخبگان داخلي برداشته شود.

فعالان این حوزه می‌توانند طرح‌های فناورانه خود را تا 20 تیرماه در موضوعاتی مانند «روش‌هاي نوين نگهداری و حفاظت از راه‌هاي كشور»، «استفاده از فناوري‌هاي نوين با رويكرد اقتصادي براي پايش هوشمند شبكه راه‌ها» و «افزايش دوام و كيفيت خط كشي راه‌ها» به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

«بهينه‌سازی فني و اقتصادي انواع حفاظ‌هاي راه‌هاي كشور»، «طراحي وتوسعه انواع پل‌هاي مقاوم و سبك با نصب سريع در مواقع بحران» و «ارائه طرح‌های جديد براي روسازي اقتصادی برای راه‌هاي فرعي و روستايی» هم محورهای دیگر این رویداد است.

//isti.ir/Zrkr