عضو هيات علمي دانشگاه خواجه نصير:

چاپ سه‌بعدي فناوري ساخت و توليد آينده است

عضو هيات علمي دانشگاه خواجه نصير:

عضو هيات علمي دانشگاه خواجه نصير گفت: چاپ سه بعدي فناوري ساخت و توليد آينده است كه براي پيشرفت و ورود كشور به بازار جهاني اين  حوزه بايد به اين عرصه ورودي جدي داشته باشيم.
به گزارش ستاد خبري نمايشگاه چاپ سه بعدي، محمدرضا رياحي عضو هيات علمي دانشگاه خواجه نصير درباره نفوذ صنعت ساخت افزايشي در صنايع كشورمان اظهار كرد: در حال حاضر دو صنعت طلاسازي و دندان سازي پيشرفت هاي خوبي را با ورود فناوري چاپ سه بعدي داشته اند و همچنان رو به رشد در حال ادامه مسير هستند.
وي با بيان اينكه فناوري چاپ سه بعدي فناوري ساخت و توليد آينده است گفت: نياز است در كشور در عرصه توليد و ساخت در حوزه هاي مختلف با ورود اين فناوري پيشرفت كنيم تا سهمي در بازار جهاني اين فناوري داشته باشيم در واقع با كاربردهايي كه اين فناوري در صنايع مختلف همچون پزشكي و معماري دارد در دنيا و در آينده اي نه چندان دور تحول توليد و ساخت را مشاهده خواهيم كرد.
رياحي همچنين درباره لزوم برگزاري نمايشگاه چاپ سه بعدي ابراز كرد: در اين نمايشگاه افراد فعال اين عرصه گرد هم جمع مي شوند و علاوه بر اينكه زمينه براي تعاملات علمي فراهم مي شود و صاحبان صنايع با دستگاه هاي پرينت سه بعدي ايراني به صورت مستقيم آشنا مي شوند. همچنين افراد عادي هم با اين فناوري روز دنيا و اهميت آن آشنا مي شوند.
نخستين نمايشگاه چاپ سه بعدي توسط ستاد توسعه فناوري مواد و ساخت پيشرفته معاونت علمي ١١تا ١٣ ارديبهشت ماه سال جاري در سالن اجلاس سران برگزار مي شود همچنين فعالان اين حوزه تا پايان امروز براي ثبت نام دريافت غرفه نمايشگاه مهلت دارند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zxpd