در راستای اجراییسازی سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم؛
دبیر کارگروه اسباببازی و سرگرمی سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم منصوب شد
رییس ستاد اجراییسازی سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم، طی حکمی دبیر کارگروه اسباب بازی و سرگرمی سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم را منصوب کرد.
پرویز کرمی دبیر ستاد فناوریهای نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسین نخچی را به عنوان "دبیر کارگروه اسباب بازی و سرگرمی سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم" منصوب کرد.
در این حکم آمده است: «در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهت گیری کلان کشور در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق با اولویت الف نقشه جامع علمی کشور و همچنین با عنایت به تجارب جناب عالی و پشتکاری که در سنوات گذشه در راستای توسعه زیست بوم نوآوری شرکت های خلاق از خود نشان دادیده به موجب این حکم شما را به سمت " دبیر کارگروه اسباببازی و سرگرمی سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم "منصوب می کنم.
امید است با بکارگیری ظرفیتهای ستاد و دستگاههای مرتبط و در تحقق اهداف سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم و بیش از پیش موفق و مؤثر باشید. دوام توفیقات شما را از پروردگار منان هم راستا با سیاست ها و راهبردهای دولت سیزدهم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسألت می کنم.»
سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم در ۹ ماده تنظیم شده است و بر اساس ماده ۷ این سند، ستاد توسعه فناوریهای نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه سیاستگذاری اجرایی، برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت، پایش شاخص ها و تسهیل اجرای سند را برعهده دارد.
این سند که با تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده به دنبال دستیابی به نظام نوآوری کارآمد صنایع فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای کمی و کیفی تولید و مصرف محصولات فرهنگی بومی، در کشور است. همچنین دستیابی به الگوی کارآمد کاربرد فناوریهای نرم با تأکید بر حوزههای علوم انسانی، اسلامی و اجتماعی در راستای ارتقای سبک زندگی اسلامی ایرانی و انقلابی در جامعه، نیز به عنوان دیگر هدف کلان برای این سند در نظر گرفته شده است.
در این سند مقرر شده است تا برای تحقق برخی اهداف کمی تا سال 1404 تلاش مجدانه صورت گیرد. «دستیابی به جایگاه نخست تولید و صادرات محصولات فرهنگی بومی در منطقه و جهان اسلام»، «ایجاد حداقل پنج نمانام معتبر جهانی در حوزه فناوریهای فرهنگی و نرم»، «کسب حداقل رتبه چهارم گردشگری در منطقه و جذب بیست میلیون گردشگر»، «رسیدن به سهم ۳۰ درصدی بازیهای دیجیتال از بازار کشور»، «تعیین سهم تولید محصولات فرهنگی و فناوری های نرم از تولید ناخالص داخلی»، «ارتقای سهم پخش برنامههای فرهنگی تولید داخل در شبکههای تلویزیونی کشورهای جهان اسلام»، «افزایش سهم تولید لوازم التحریر بومی از بازار نوشت افزار کشور»، «افزایش سهم انتشارات بومی از بازار نشر بین المللی (نشر رقومی و مکتوب)»، «افزایش سهم طراحی و تولید پوشاک ایرانی از بازار داخل» و غیره نیز از دیگر اهداف کمی است که این سند دنبال میکند.
#
ارسال به دوستان