فرصتی ویژه برای شرکت‌های نوپا فراهم شد تا مدل‌‌های خلاق کسب‌وکار دیجیتال شکل گیرد

رویدادی فناورانه برای توانمندسازی استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپای حوزه دیجیتال برگزار شد تا مسیر ورود خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها به این کسب‌وکارها تسهیل شود.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنار دیگر بازیگران این عرصه ایستاد تا تلاشی چند جانبه شکل گیرد و صاحبان شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها، برای جذب سرمایه با سرمایه‌گذاران ارتباطی دوسویه برقرار کنند. «کارن کراد» عنوان رویدادی است که توسط «کافه سرمایه» برگزار شد.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رویداد با اشاره به چالش‌های موجود در این حوزه، گفت: تکراری بودن کسب‌وکارهای شکل گرفته در حوزه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال یکی از چالش‌های این حوزه است. این مشکل تنها با ورود نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها قابل حل است.

وی افزود: ورود استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا و خلاق به این حوزه مسیر ورود نوآوری‌ها را تسهیل کرد و اتفاقات خوبی در این حوزه برای شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوپا افتاد. این کار تنوع خدمات در حوزه اقتصاد دیجیتال را بیشتر کرده است.

محمدی ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته و ایجاد فرصت‌های فناورانه، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه برای همکاری‌های بیشتر و بزرگتر و توسعه فناوری و متنوع سازی این زیست‌بوم باشیم.

 در این رویداد، 31 استارتاپ‌ متقاضی سرمایه و 51 سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی حضور داشتند. در دومین روز نیز، تعداد جلسات استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران به بیش از ۱۰۰ جلسه رسید.

این دوره از رویداد کافه سرمایه با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند شرکت فعال در این حوزه برگزار شد. هوشمندسازی در قالب هم‌سرمايه‌گذاری در حوزه‌های اينترنت اشيا، هوش مصنوعی، بلاكچين، واقعیت گسترده، ابرداده و فضای ابری از جمله موضوعات ارائه شده در این رویداد بود.

//isti.ir/ZEvr