لیست اخبار صفحه :6
ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان تعداد شتابدهنده‌های کشور از 50 عبور کرد
در راستای توسعه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان؛

تعداد شتابدهنده‌های کشور از 50 عبور کرد

مراکز شتابدهی، نقشی پر رنگ در توسعه کسب و کارهای نوپا ایفا می‌کنند. به گفته رئیس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی، تعداد شتابدهنده‌های دارای تاییدیه در سال قبل به 55 واحد افزایش یافت. پیش بینی می‌شود این تعداد در سال جاری رشد تصاعدی داشته باشد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان استارتاپ‌های تهرانی امروز به‌صورت آنلاین رقابت می‌کنند
قطار اینوتکس پیچ به تهران رسید

استارتاپ‌های تهرانی امروز به‌صورت آنلاین رقابت می‌کنند

استارتاپ‌های استان تهران در راستای رعایت مقررات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا در فضای آنلاین ایده‌ها، محصولات و خدمات خود را در موضوعات مختلف از جمله در مسئله مقابله با ویروس کویید 10 را در معرض داوری هیئت داوران قرار می‌دهند. رقابت‌های رویداد اینوتکس پیچ تهران امروز چهارشنبه 3 اردیبهشت برگزار می‌شود.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان افسانه های استارتاپی: نیاز به سرمایه های ریسک پذیر
تجربیات استارتاپی

افسانه های استارتاپی: نیاز به سرمایه های ریسک پذیر

این ایده که یک استارتاپ باید در برهه‌ای از فعالیت خود به‌دنبال تأمین سرمایه از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر (VCs) باشد، یکی از همان «روش‌های قدیمی» انجام‌دادن کارها به‌شمار می‌رود. یک استارتاپ برای زنده‌ماندن و درنهایت رشد به پول نیاز دارد و VCها این پول را در اختیار قرار می‌دهند و داشتن سرمایه‌ی VC در هنگام صحبت با مشتریان بالقوه یا شرکا، تأیید اعتبار و پایایی آن کسب‌وکار یا تفکراتی از این دست است. درواقع جذب VC به‌طور مختصر نشان می‌دهد که شخص دیگری محصول و شرکت شما را بررسی کرده و آن‌را به اندازه‌ی کافی ارزشمند دانسته تا مقدار قابل توجهی پول در این ایده سرمایه‌گذاری کند.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معرفی برترین استارتاپهای حوزه مارکت پلیس(marketplace)
قسمت دوم

معرفی برترین استارتاپهای حوزه مارکت پلیس(marketplace)

این روزها نام مارکت‌پلیس زیاد به چشم می‌خورد اما معنی آن چیست و استارتاپ‌های این حوزه معمولا چه خدماتی ارائه می‌دهند؟ مارکت‌پلیس، بستری است که امکان خرید کالا از چند تأمین‌کننده‌ی مختلف را برای کاربر فراهم می‌کند. درواقع مارکت‌پلیس واسطه‌ای است که فروشنده و خریدار را به یکدیگر معرفی می‌کند و نیازی نیست تمامی کالاهایی که برای فروش در این بستر گذاشته می‌شود را در انبار خود موجود داشته باشد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معرفی برترین استارتاپهای حوزه مارکت پلیس(marketplace)
قسمت اول

معرفی برترین استارتاپهای حوزه مارکت پلیس(marketplace)

این روزها نام مارکت‌پلیس زیاد به چشم می‌خورد اما معنی آن چیست و استارتاپ‌های این حوزه معمولا چه خدماتی ارائه می‌دهند؟ مارکت‌پلیس، بستری است که امکان خرید کالا از چند تأمین‌کننده‌ی مختلف را برای کاربر فراهم می‌کند. درواقع مارکت‌پلیس واسطه‌ای است که فروشنده و خریدار را به یکدیگر معرفی می‌کند و نیازی نیست تمامی کالاهایی که برای فروش در این بستر گذاشته می‌شود را در انبار خود موجود داشته باشد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان هیچ پژوهشی با پول دولت منتج به محصول نمی‌شود
ستاری درمراسم افتتاح و آغاز بکار شتابدهنده زیست فناوری سلامت یاخته :

هیچ پژوهشی با پول دولت منتج به محصول نمی‌شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید براینکه خروجی و دستاورد فعالیت شتابدهنده های حوزه بیوتکنولوژی، داروهای انسانی و دامی و واکسن ها در آینده درخشان است گفت: این جوانان پس از مدت زمانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی می توانند تبدیل به شرکت دانش بنیان تولید کننده شوند.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معرفی ۷ استارتاپ برتر ورزشی رویداد اینواسپرت
گزارش رویداد اینو اسپرت

معرفی ۷ استارتاپ برتر ورزشی رویداد اینواسپرت

به گزارش روز شنبه پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رویداد سه روز اینو اسپریت، هم‌زمان با نمایشگاهSTARTUP EXPORT در نمایشگاه بین‌المللی تهران از ۱۹ تا ۲۱ تیرماه برگزار شد. در حاشیه برگزاری این رویداد، شبکه استارتاپ‌های تخصصی ورزش کشور که به همت شبکه فن بازار ملی ایران و فدراسیون ورزش‌های همگانی تشکیل شده است، به عنوان یکی از اولین گام‌ها در جهت تحقق ورزش دانش‌بنیان رونمایی شد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان آفت اکوسیستم استارتاپی؛ از منتورنماها تا دنیای خوش آب‌ و‌ رنگ استارتاپی
تجربیات مفید

آفت اکوسیستم استارتاپی؛ از منتورنماها تا دنیای خوش آب‌ و‌ رنگ استارتاپی

اکوسیستم استارتاپی ایران مدت زیادی نیست پا گرفته؛ ولی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. بااین‌حال، سختی‌هایی هم به خود دیده که تنش‌های بسیاری به آن وارد کرده است. این سختی‌ها که دامنه‌ی وسیعی از تأثیر تحریم‌ها و فیلترینگ و تعاملات ارزی است و عواملی بیرونی دارد، در بخش‌های دیگری هم صورتی داخلی دارد. این موضوعات مختلف می‌تواند بر حلقه‌های زنجیر اکوسیستم تأثیر منفی بگذارد و حتی به از‌بین‌رفتن استارتاپ یا صدمه به بدنه‌ی اکوسیستم منجر شود؛ موارد مختلفی که یکی از آن‌ها فضای استفاده از منتورها یا به‌قول استارتاپی‌ها منتورشیپ است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معرفی استارتاپهای متحول کننده حوزه گردشگری
قسمت دوم

معرفی استارتاپهای متحول کننده حوزه گردشگری

یکی از اهداف اصلی استارتاپ‌ها این است که با ایده‌های خلاقانه‌ی خود، در صنایع مختلف اختلال ایجاد کرده و آن‌ها را متحول کنند. صنعت گردشگری نیز یکی از صنایعی است که در سال‌های اخیر با پیدایش استارتاپ‌های مختلف، تحول‌های بزرگی را تجربه کرده است.

//isti.ir/XQzc