شرکتهای دانشبنیان و خلاق به منظور ورود به بازارهای بینالمللی نیازمند سپری کردن یک دوره رشد و بینالمللی شدن هستند تا به بنگاههای آماده جهت صادرات و تعاملات بینالمللی تبدیل گردند. بینالمللی شدن و رسیدن شرکت به سطحی که در فرآیندهای بینالمللی بتوانند بصورت حرفهای و قوی عمل بکنند از الزامات حضور پایدار در بازارهای بینالمللی است. در همین راستا و به منظور شناخت بهتر از نقاط ضعف شرکت و نیز رسیدن به یک برنامه توانمندسازی برای هر شرکت، کریدور صادرات میزان بلوغ صادراتی شرکتها را بر مبنای مدلهای ارزیابی آمادگی صادراتی ارزیابی مینماید. ارزیابی صادراتی شرکتها بر اساس مدل Export Readiness Assessment با هدف ترسیم جایگاه صادراتی شرکتهای دانشبنیان و خلاق و شناسایی نیازها و ارایه راهکارهای عملیاتی جهت توانمندی در بازار بینالملل صورت میپذیرد.
کلیه شرکتهای دانشبنیان و خلاق جهت دریافت خدمات کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری (غیر از مشاوره و آموزش) ملزم به گذراندن ارزیابی آمادگی صادرات هستند.
ارسال به دوستان